ג'יננג צ'יקונג

ג'יננג צ'יקונג

מהו צ'י?  צ'י (סינית מסורתית: 氣 ; סינית מפושטת: 气; תעתיק פין-יין qì ; תעתיק וייד-ג'יילס: ch'i), על פי מסורות המזרח הרחוק, צ'י הוא "אנרגיית" החיים, המכונה בסנסקריט בשם "פראנה", וביפנית, "קי".

 לפי תפישות שונות במזרח, הצ'י הוא הכוח המאפשר את החיים, הוא זה שבזכותו מתקיימים היצורים והצמחים והוא גורם להתרבות, להשתנות, לתנועה, לתזונה ולשינה. ניתן למצוא דמיון בין הצ'י למושג הנפש בתורת הקבלה הלוריאנית ובפילוסופיה היהודית אם כי הדמיון אינו מושלם.

הצ'י הוא מונח הקיים בתורות המזרח הרחוק, באמנויות לחימה, ברפואה הסינית וברפואה המשלימה השואבת ממנה ובדתות המזרח הרחוק (ויקיפדיה).

לצ'יקונג שורשים בני אלפי שנים והרבה סגנונות התפתחו לאורך השנים. בשנות ה80, לאחר מחקר והתנסות בקונפוזם, בודהיזם, דאואיזם,אומנויות לחימה שונות, רפואה סינית מסורתית בשילוב עם רפואה מודרנית, מדע ופילוסופיה החל ד"ר פנג לפתח את הג'יננג צ'יקונג.

משמעות המילה Zhineng היא: Zhi- תבונה            Gong - יכולות מקיפות

הג'יננג צ'יקונג היא מערכת הכוללת שיטות תרגול ותאוריה שמטרתה להסביר את חוקי היקום, כולל אלה של חיי האדם. המתרגלים בג'יננג צ'יקונג משתמשים בתודעה באופן אקטיבי בכדי להניע צ'י ולהביא לשינויים בגוף. רבים מכם ודאי התוודעו לשיטה כשיטה היעילה לרפוי מחלות.

בניגוד לשיטות תרגול אחרות הג'יננג צ'יקונג נחשב לשיטה בסגנון פתוח. כלומר , התודעה והצ'י של המתרגל מתחברים למן ההתחלה לעולם החיצון ונעשים חילופי צ'י.                                               

התאוריה המרכזית בבסיס השיטה היא תאורית "Hunyuan Entirety Theory". התאוריה טוענת כי כל דבר ביקום הוא התגלמות של חוניואן צ'י , באם הוא נראה או לא נראה. סוגים שונים ורמות שונות של צ'י יכולים להשפיע אחד על השני ואף לעבור התמרה ביניהם. כל החוניואן צ'י ביקום מחובר כשלמות אחת (כוליות). והצ'י הזה הוא הבסיס לכל ביקום.

מפתח התאוריה, ד"ר פנג, טוען כי לחוניואן צ'י יש שלוש רמות: חומר, אנרגיה (במובן רחב יותר מזה המערבי) והרמה השלישית היא אינפורמציה. Xing, qi, shen - גוף פיסי, צ'י, תודעה.                         

מאפיין יחודי של השיטה הוא השימוש בשדה הצ'י. המתרגל חובר לשדה הצ'י של חבריו לתרגול , מתרגלים אחרים בעולם ושדה הצ'י של היקום.

תרגול ג'יננג צ'יקונג ידוע כאפקטיבי ברפוי מחלות אולם הוא תורם להתפתחות האדם בכל תחומי החיים כולל תחומי העיסוק השונים: ספורט, אומנות, מדע ועוד.

ביבליוגרפיה:

Mimg, Pang, The methods of zhineng sceience (2013) , printstop, welington, NZ                           

ויקיפדיה                                                                                                                                                                                    

Latest comments

23.11 | 10:42

With love

02.08 | 15:51

Wow, this is amazing, this is pure gold. Thank you teacher Fan

31.07 | 06:46

Thank you for your gifts to zhineng qigong practioners. :)

29.07 | 21:07

Thank you Orit. Thanks for your uploading the recording list to the page. :):)

Share this page